Coding guidelines - czyli co, gdzie i jak - w folderze misji

Moderatorzy: Moderatorzy, Instruktorzy

Awatar użytkownika
markooff
major
major
Posty: 5327
Rejestracja: 22 sty 2017, 19:11
Lokalizacja: DC (District Cracovia)
Kontakt:

Coding guidelines - czyli co, gdzie i jak - w folderze misji

Post autor: markooff » 14 sty 2020, 00:36

Troszkę o zasadach dobrego tworzenia misji .

/ z dedykacją szczególnie dla młodych mission-makerów /

Zgodnie z dokumentacją BI - poza kilkoma szczególnymi plikami (jak mission.sqm, init.sqf, description.ext itp) i ich położeniem w głównym folderze misji - tak naprawdę wszystko jedno gdzie i jak porozmieszczamy całą dodaną przez nas grafikę, skrypty czy dźwięki (byle by tylko potem dobrze podać te ścieżki przy samym tworzeniu misji). Jednakże - okresliliśmy pewne zasady jak tworyzmy nasze misje, żeby nie robić ogólnego bałaganu waląc wszystko do jednego wora i ułatwić sobie pracę (czy późniejsze poprawianie ich i rozwój) . Chodzi też o to , żebyśmy pisząc je w kilka osób nie musieli za każdym dzwonić do siebie i pytać się "stary a gdzie dałeś to czy tamto, grafikę czy dźwięk albo skrypt ...bo nie mogę tego znaleźć?"

Trzymając się tych reguł nasze misje są bardziej przejrzyste - łatwiejsze do zrozumienia przez kolegów (i nas samych po wielu miesiącach) oraz trzymają zawsze pewien poziom !

Oto podstawowy niezbędnik :

str 1.
Obrazek

Obrazek
Холодно, хмуро...
И мрачно в душе
Как мог знать я что ты умрёшь?

Салют отцам и нашим дедам -
Заветам их всегда верны.
[...]

ODPOWIEDZ