Witam.
Od niedawna posiadam możliwość zagrania w "ArmA 2" w raz ze wszelkimi dodatkami dostępnymi na Steam'ie. Niestety im więcej czasu spędzam w tej produkcji tym bardziej czuję się niczym dziecko we mgle. Głównie z tego powodu zdecydowałem się napisać ten post (po delikatnej sugestii na TS'ie). Tak więc:
Czy znalazłby się ktoś chętny do poduczenia mnie w w/w produkcji?
Na 80 godzin gry jakie spędziłem w Armie 2 jedyne co mogę powiedzieć to "czemu te boty nie strzelają"... yyy... znaczy... "nie potrafię w to grać". Na serwerze typu 'Dominacja' (bez botów sojuszniczych) dość dobrze czułem się grając klasą medyka z karabinem wyborowym/snajperskim natomiast na serwerze typu ZW (ang: CTI) dość przyjemnie spędzałem czas dowodząc oddziałem składającym się z piechoty (oddział szturmowy osłaniany przez oddział snajperski).
Niestety... tak jak już napisałem: średnio mi to wychodzi. Zawsze jak wydaje mi się że wszystko zostało 'ustawione poprawnie' to albo zostaje 'poczęstowany' kilkoma tonami ołowiu (tryb Dominacji) albo moje jednostki stają się Polonistami z tekstem na czole "nam strzelać nie kazano" mając potwierdzony pojazd wroga/jednostkę wroga 20 metrów przed sobą (CTI).
Podsumowując to wszystko co napisałem i podkreślając do tego słowo "ArmA" wniosek jest taki że nie potrafię w to grać. Z tego powodu liczę na to że choć nie posiadacie już swojego serwera od Army 2 to znajdzie się ktoś chętny do przekazania mi swojej wiedzy. Z wielką wdzięcznością przyjmę każdą radę odnośnie gry a jeszcze bardziej jeśli będzie możliwość przedstawienia tego wewnątrz gry.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Navy
Podszkolenie
Moderatorzy: Moderatorzy, Instruktorzy
- NavySealPL
- starszy chorąży
- Posty: 154
- Rejestracja: 18 lut 2022, 13:14
- Alias: Navy, Foka, Sekretarka Markooff'a (/PGM)
Podszkolenie
Dowódca D.S.T.
St. Chor. NavySealPL
St. Chor. NavySealPL
Re: Podszkolenie
Cześć,
nie wiem jakie masz doświadczenie z produkcjami Bohemii więc ciężko stwierdzić z czym konkretnie możesz mieć problem.
Ogólnie nie jest to zwyczajowa strzelanka typu Battlefield tylko symulator wojskowy. Znaczy to, że między innymi jest bardzo rozbudowane sterowanie. Problemy z brakiem ognia ze strony podległych botów mogą wynikać np. z wydanego wcześniej rozkazu jego wstrzymania (w konsoli komend pozycja 3 jeśli dobrze pamiętam) albo choćby przeszkód które przesłaniają cel. Boty mają też określony stan "wyszkolenia" który odpowiada za czas ich reakcji. Co do broni, to przykładowo do BMP 2 nie będą walić ze Stingera, tylko muszą mieć wyrzutnię typu ziemia.
Nie ma złotej rady na powodzenie w Arma, doświadczenia nabywa się poprzez grę. Inną sprawą jest też, że Arma 2 jest w czołówce gier "awaryjnych", czyli botom może po prostu coś odwalać przez błąd rozgrywki.
nie wiem jakie masz doświadczenie z produkcjami Bohemii więc ciężko stwierdzić z czym konkretnie możesz mieć problem.
Ogólnie nie jest to zwyczajowa strzelanka typu Battlefield tylko symulator wojskowy. Znaczy to, że między innymi jest bardzo rozbudowane sterowanie. Problemy z brakiem ognia ze strony podległych botów mogą wynikać np. z wydanego wcześniej rozkazu jego wstrzymania (w konsoli komend pozycja 3 jeśli dobrze pamiętam) albo choćby przeszkód które przesłaniają cel. Boty mają też określony stan "wyszkolenia" który odpowiada za czas ich reakcji. Co do broni, to przykładowo do BMP 2 nie będą walić ze Stingera, tylko muszą mieć wyrzutnię typu ziemia.
Nie ma złotej rady na powodzenie w Arma, doświadczenia nabywa się poprzez grę. Inną sprawą jest też, że Arma 2 jest w czołówce gier "awaryjnych", czyli botom może po prostu coś odwalać przez błąd rozgrywki.
Traktuj innych, jak sam chciałbyś być traktowany
- NavySealPL
- starszy chorąży
- Posty: 154
- Rejestracja: 18 lut 2022, 13:14
- Alias: Navy, Foka, Sekretarka Markooff'a (/PGM)
Re: Podszkolenie
- Doświadczenie w produkcjach Bohemii - 80 godzin w ArmA 2 oraz kilka/naście/dziesiat godzin w Operation Flashpoint (po prostu nie pamiętam jak długo resetowałem na misji "uciekaj" po której spotykasz partyzantów.
- Względem Battlefield'a - zdaje sobie z tego sprawę dlatego wcześniej nie mówiłem że "gra" tylko że "nie umiem" :3
- Odnośnie botów - komendy wydane podczas opisanej sytuacji były następujące:
- Dowódca pojazdu -> obserwuj horyzont
- Strzelec pojazdu -> strzelaj bez rozkazu (wiem że powinien być "działonowi" lecz wewnątrz gry nazywa sie strzelec")
- Kierowca pojazdu -> jedź do (przez mapę wydałem komendę przemieszczenia się)
- Piechota -> Otworzyć ogień, Niebezpiecznie, Trzymać się nisko, Przegrupować się (wychodzili z pojazdu i część
- Do tego teren -> spadek 10-15 stopni w kierunku naszego natarcia (przemieszczaliśmy się z góry w dół), teren bazy przeciwnika trybu CTI, Równy plac bez osłon.
- Względem "wyszkolenia" - gra o tym np. nie wspomina. Choć przyznam że wolę czołg obsadzić "członkami załogi" niż "strzelcami" lecz głównie z nazewnictwa niż przez statystyki :3
Choć nie przeczę że również miałem sytuacje gdzie czołg którym byłem kierowcą (boty jako dowódca i strzelec z rozkazami jak wyżej napisałem) i sytuacja: pada komunikat "wrogi pojazd, przód, 200m" po czym wszyscy wesoło przemieszczamy się zaliczając zderzenie w ów pojazd bez wydania nawet 1 strzału ;-;
- Niestety zdaję sobie sprawę z tego że wyjaśnienie Army od podstaw to encyklopedia a jeśli biorąc pod uwagę "wymaganą sytuacje" to w ogóle... lecz pisałem post bardziej z nadzieją na chociaż "rozumiem grę, ogarniam mechanikę więc jak masz czas to mi pasuje [[data i godzina]] by spotkać się (np.) na TS'ie to mógłbym coś wyjaśnić".
Naprawdę nie jestem aż tak zielony by trzeba tłumaczyć mi nawet sterowanie lecz jest kilka (jak i nie kilkadziesiąt) spraw które są dla mnie zagadką. Do tej pory np. nie wiem jakie zadanie ma bot Ci podległy o stanowisku "team leader" choć przeszukałem chyba cały internet w tej sprawie. Zastanawia mnie również fakt czemu boty mają awersje przemieszczania się pojazdami po lesie (nawet na komendzie 'za mną'). Pytania odnośnie samego trybu CTI mógłbym wyliczać i rozbudowywać tą wiadomość ale pozwolę sobie zakończyć to dopiskiem i wiele, wiele innych
- Tak więc po rozbudowaniu mej myśli pierwotnej chyba sam możesz stwierdzić że pytania to nie są proste i nie każdy zna na nie odpowiedź. Oczywiście nie oczekuję że będę rozmawiał z samymi twórcami by dowiedzieć się wszystkiego lecz jeśli znajdę odpowiedź chociaż na jedno pytanie lub dostanę poradę które pozwoli mi oszczędzić sobie 1 czy 2 frustracje to i tak będę uważał że warto było napisać ten post :3
Dowódca D.S.T.
St. Chor. NavySealPL
St. Chor. NavySealPL
Re: Podszkolenie
Jeżeli dowodzić np. czołgiem, to najlepiej zająć stanowisko kierowcy. Wynika to z faktu, że kierowca-bot porusza się nie jak gracz, tylko po siatce mapy. Dlatego często omija właśnie lasy czy w Twojej opinii najbliższe skróty i stara się jechać drogami lub niewidocznymi dla gracza ścieżkami zgodnymi z siatką. Co do prowadzenia ognia, z doświadczenia zauważyłem, że lepiej jest wskazywać za pomocą konsoli strzelcowi konkretny cel, a gdy do niego wyceluje - użyć komendy "ognia" zamiast strzelania bez rozkazu. Inna sprawa, że boty korzystają z pamięci ostatniej znanej pozycji wroga i niekiedy mogą strzelić w niebo albo ziemię gdzie ostatnio zapamiętano wroga.
Jeżeli bot jest dowódcą drużyny to wiele to nie wniesie poza jakimiś skryptowymi scenariuszami. Poza tym będzie się zachowywał jak inne boty, z tą różnicą, że będzie pilnował szyku bojowego. Poza tym niestety łańcuch dowodzenia w Arma czasem się buguje. Bywały sytuacje, że np. znokautował mnie wróg, przez co podległy bot przejął dowództwo, a jak mnie ocucili- to niby wracałem do dowodzenia, ale podwładni nie robili nic dopóki ten drugi drugi dowódca nie powtórzył rozkazu.
Jeżeli chodzi o obronę pozycji to botom lepiej kazać leżeć i obserwować horyzont, mają wtedy znacznie większą szansę zauważyć wroga pierwsi.
Team leader to stanowisko zależne od trybu mapy. Przykładowo w dominacji każda z sekcji ogniowych ma takie stanowisko, znaczy to, że każdy gracz wchodzący logujący się jako członek zespołu automatycznie będzie przypisywany graczowi -dowódcy jako podległy.
Niestety spotkanie na TS ze mną odpada, gdyż pracuję do bardzo późna piątek i świątek :/
Jeżeli bot jest dowódcą drużyny to wiele to nie wniesie poza jakimiś skryptowymi scenariuszami. Poza tym będzie się zachowywał jak inne boty, z tą różnicą, że będzie pilnował szyku bojowego. Poza tym niestety łańcuch dowodzenia w Arma czasem się buguje. Bywały sytuacje, że np. znokautował mnie wróg, przez co podległy bot przejął dowództwo, a jak mnie ocucili- to niby wracałem do dowodzenia, ale podwładni nie robili nic dopóki ten drugi drugi dowódca nie powtórzył rozkazu.
Jeżeli chodzi o obronę pozycji to botom lepiej kazać leżeć i obserwować horyzont, mają wtedy znacznie większą szansę zauważyć wroga pierwsi.
Team leader to stanowisko zależne od trybu mapy. Przykładowo w dominacji każda z sekcji ogniowych ma takie stanowisko, znaczy to, że każdy gracz wchodzący logujący się jako członek zespołu automatycznie będzie przypisywany graczowi -dowódcy jako podległy.
Niestety spotkanie na TS ze mną odpada, gdyż pracuję do bardzo późna piątek i świątek :/
Traktuj innych, jak sam chciałbyś być traktowany