Skok ze spadochronem

Skok ze spadochronem (czyli jak przetrwać pod parasolem :) )

 

 

1. Skok prosty (na podstawie Patrol Ops)

 

Na początek prosty skok . Jego łatwość polega na tym że zostaniemy wyrzuceni (prawie) dokładnie nad celem i nie musimy praktycznie prawie kierować - ani sobą w locie nurkowym , ani po otwarciu spadochronu.

 

Na początek popatrzmy na mapę . "X" zaznaczyłęm miejsce zrzutu a "O" miejsce docelowego lądowania. Skakać będziemy z wysokości 2000 m .

 Ukryj zawartość

skoki_mapa1.jpg

 

Różnica odległości pomiędzy miejscem (na mapie) skoku a lądowania wynika z tego że nigdy tak na prawdę nie lecimy dokładnie w dół .Zawsze będą na nasz lot miały wpływ takie czynniki jak np. wiatr.

 

 

W chwilę po wyskoczeniu .

 

Jako pierwsze - uruchamiamy DAGR przyciskiem [Home]. Tak właściwie możemy go uruchomić jeszcze przed skokiem (przez flagę na HALO taka możliwość istnieje)

 

 Ukryj zawartość

skok_0.jpg

 

Ważną rzeczą jest umiejętność orientacji w terenie - w powietrzu kiedy zaczynamy spadać powinniśmy jak najszybciej odnaleźć miejsce w którym mamy wylądować. Szybka orientacja w otoczeniu i terenie pod sobą będzie mieć kapitalne znaczenie w skokach "z dolotem" (w drugiej części tego materiału). Po zorientowaniu się we własnym położeniu drugą najważniejszą rzeczą będzie kontrolowanie wskaźnika wysokości na DAGRze oraz -np. w pryzpadku misji PatrlOps - dodatkowego info (po prawej na górze) które podaje nam wysokość względną nad poziomem grunktu , w odróżnieniu od DAGRa który podej zawsze bezwzględną (!!).

 

 

Kiedy opadniemy na wysokość ~250~300 metrów

 

Powinniśmy się przygotować do pociągnięcia za rączkę wyzwalacza spadochronu (otwierającą spadochron). Robimy to z menu pod kółkiem myszki i wybieramy "Otwórz spadochron" Spadchron otwieramy na wysokości ok 200 metrów

 

 Ukryj zawartość

skok_1.jpg

 

Od tej pory zajmujemy się już tylko precyzyjnym lądowaniem . Pamiętając o tym że nie możemy zatrzymać się w powietrzu i że zawsze mamy jakąś prędkość poziomą (nawet 0,3 km/h) musimy tak manewrować strzałkami (klawisze WSAD) żeby łagodnie opaść na bliżej położenia docelowego jak się da. Z doświadczenia wynika iż jeśli opadam z małą prędkością poziomą (1,5~2 km/h) i jeśli popatrzymy przed siebie pod kątem około 15% od pionu to odnajdziemy miejsce naszego lądowania. 

 

 Ukryj zawartość

skok_2.jpg

 

A jak to wygląda z zewnątrz ? Popatrzmy :)

 

 Ukryj zawartość

skok_2_z.jpg

 

 

Przed samym lądowaniem dobrze jest maksymalnie zmniejszyć prędkość poziomą, ponieważ w chwili kontaktu z gruntem - zależności od naszego obciążenia - możemy doznać obrażeń jeśli podeszliśmy do ziemi za ostro.

 

UWAGA !!

Po pomyślnym wylądowaniu KONIECZNIE trzeba złożyć za sobą spadochron. Niestety w ARMIE 2 z ACE spadochrony miewają tę dziwną przypadłość ze po skoku kiedy płótno leży już na trawie, stanowi bardzo twardy i kanciasty obiekt. Kiedy żołnierz wbiegnie w pełnym pedzie na niego albo wjedzie pojazdem - działa podobnie jak skała .... :)

 

Spadochron składamy używając klawisza Interaction Menu i wybieramy opcję"Złóż spadochron"

 

 

 

Przypadek 2 - Skok "z dolotem" do celu.

 

To znacznie trudniejszy typ skoku, bowiem wymaga opanowania swobodnego opadania , czyli wręcz odrobinę umiejętności szybowniczych :) . Spójrzmy na mapę. NAsz punkt skoku bedzie odległy od docelowego miejsca lądowania o ponad 800 metrów (nie jest to jakaś granica odległości lotu ale na nasze potrzeby wystarczy). 

 

 Ukryj zawartość

skoki_mapa2.jpg

 

 

Po zrzucie

 

Najważniejsze przykazanie skoczka - dokładnie znaj swoje położenie ! (i położenie celu)

Tak na mapie (kierunek) jak i swoją wysokość nad terenem (wys. bezwzględną).

Dlatego OD RAZU automatycznie niemalże włączamy DAGRa (klawisz [Home])

oraz od razu rozglądamy się samą głową (czyli myszką) żeby poznać swoje położenie w stosunku do punktu lądowania. Im szybciej się zorientujemy tym więcej czasu będziemy mieli na odpowiednie ułożenie ciała i dolecenie w pobliże celu. Co umozliwi bezpieczne lądowanie .

Pamiętamy też że DAGR pokazuje wysokość ale bezwzględną - czyli n.p.m. - nie uwzględnia ona elewacji terenu)

 

 Ukryj zawartość

skoki_1.jpg

 

Aby lepiej uzmysłowić Wam sterowanie ułożeniem ciała w locie swobodnym - będę pokazywać te elementy z pierwszej osoby oraz z trzeciej.

 

 Ukryj zawartość

skoki_1_zewn.jpg

 

Po zrzucie, widać że lecimy dokładnie prosto na północ . Ale ponieważ nasz cel znajduje się kilkaset metrów po lewej (lewo 90 ) musimy

1 - obrócić się w tym kierunku

2 - zwiększyć prędkość lotu poziomą do możliwie dużej  ,żeby w ciągu kilkunastu sekund jakie będziemy opadać (do otwarcia spadochronu) - dotrzeć w pobliże celu

Zrobimy to dokładnie w tej kolejności, ponieważ po rozpędzeniu się do ponad 100 km/h nie mamy możliwości praktycznie skręcać (jedynie co możemy to wpaść w turbulencje które bardzo przeszkadzają skoczkom).

 

1. Skręt

 

W tym momencie skręcamy mocno (trzymając cały czas wciśnięty klawisz w lewo) i delikatnie klawisz do przodu.

 Nie lecimy jeszcze zbyt szybko nasza prędkość pozioma waha się około 20-30 km/h.

Najważniejsze jest aby PRZED znacznym przyspieszeniem ustawić dobrze kierunek lotu na cel.

Potem nie da się już tego zrobić - zbyt dużą osiągniemy prędkość.

 

 Ukryj zawartość

skoki_2.jpg

 

 

A widok z trzeciej osoby ...

Widać ze zakręcamy mocno - skrecając tym samym swoje ciało co daje różnicę w opływie powietrza z naszej lewej i prawej strony i w efekcie umożliwia skręt.

 

 Ukryj zawartość

skoki_2_zewn.jpg

 

Kontynuujemy zakręcanie przez ok 2 sekundy tak żeby lecieć idealnie w osi celu .

 

 

2. Przyspieszanie.

 

Ustawiliśmy się już dokładnie w kierunku celu , więc teraz pora na przyspieszenie lotu tak, aby móc w parę pozostałych sekund dolecieć możliwie jak najbliżej celu naszego lądowania.

Puszczamy klawisz skrętu w lewo i trzymamy teraz mocno klawisz "naprzód" . Prędkość pozioma będzie się zwiększać aż do ~250 km/h co pozwoli nam szybko przebyć dystans 700 metrów.

 

 Ukryj zawartość

skoki_3.jpg

 

i widok z trzeciej osoby. Widoczne charakterystyczne ułożenie rąk (za sobą jak lotki) które pomaga spadochroniarzom rozpędzić się w locie nurkowym.

 

 Ukryj zawartość

skoki_3_zewn.jpg

 

W widoku 3ciej osoby widać wyraźnie że ustawiliśmy ciało do maksymalnie szybkiego lotu w przód (nurkowania) . Można tak lecieć kilkanaście sekund (zależy to od wysokości z której wyskoczyliśmy ) a. Ale należy pamiętać że w takim locie praktycznie nie da się już skręcać, no i że im szybciej lecimy tym dłuższe będzie wyhamowywanie po otwarciu spadochronu ... Tak że należy go otwierać z odrobinę większym zapasem (+ 50 metrów) niż w przypadku skoku bez dolotu.

 

3. Otwarcie spadochronu

 

Kiedy dochodzimy do 250 metrów ponad poziomem ziemi (patrz dane pomocnicze po prawej na górze) - to czas jest najwyższy na otwieranie spadochronu. Wprawdzie DAGR pokazuje wysokość 440 metrów - ale jest to wysokość bezwzględna (n.p.m.) a więc nie uwzględniająca wysokości gruntu (tutaj około 150 m.) . Oczyiście można nawigować wyłacznie na wskazania DAGRa, ale trzeba przd skkiem dokładnie zapamiętać wysokości lokalne z mapy.

 

 Ukryj zawartość

skoki_4.jpg

 

Otwieramy spadochron. Prędkość w tym momencie zaczyna gwałtownie spadać - przez chwilę może nas nieco znosić z kursu oraz rzucać. To naturalne kiedy zmienia się tak znacznie nasz opływ - dochodzi opór otwieranego spadochronu. Jednak ta sytuacja trwa tylko chwilę,

 

 Ukryj zawartość

skoki_4a.jpg

 

4. Manewry przy dolocie do celu.

 

Po ustabilizowaniu lotu - w pobliżu naszego celu - możemy juz przystapić do ostatnich korekt kursu (klawisze w prawo i w lewo) oraz prędkości poziomej (klawisze w przód oraz do tyłu) . Prędkość tą regulujemy w zakresie od 0,2 do ~25 km/h . Pamiętamy o wyliczeniu na oko miejsca lądowania (ok 45% stopni przed nami przy prędkości ok 0,2 - 0,5 km/h ) ale znacznie w przód jeśli bedziemy lecieć szybciej. Tak samo promienie zakrętów wykonywanych przez nas będą znacznie większe w miarę jak lecimy szybciej (z większą prędkością poziomą).

 

Uwaga !! Najlepiej jest mieć punkt lądowania zawsze odrobinę bardziej z przodu niż by to wynikało z prostego rachunku trójkąta prostokątnego. Wtedy zawsze będziemy kontrolować nasze opadanie, możemy ew. troszkę przyspieszyć, ale nie przelecimy nad celem. Łatwiej jest też korygować wpływ wiatru, który może nas znosić w którąś stronę. W ten sposób powinniśmy gładko wylądować w okręgu o średnicy ~30 m (czyli takim jak na zdjęciu) .

 

Przed samym dotknięciem ziemi staramy się maksymalnie zwolnić (nawet do zera), żeby nie uszkodzić się np. w sytuacji kiedy dźwigamy na plecach znaczny ciężar .

 

 Ukryj zawartość

skoki_5a.jpg

 

5) Po wylądowaniu

- tak jak w poprzednim wypadku powinniśmy złożyć swój spadochron.

 

Spadochron składamy używając klawisza Interaction Menu i wybieramy opcję"Złóż spadochron"

 

 

 

 

// materiał opracował markooff dla Strefy Gier ©2014

© 2017 - dla PGM markooff

Edytowane przez markooff (wyświetl historię edycji)

Statystyka

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

Info

Użytkowników:
8
Artykułów:
25
Odsłon artykułów:
23424

PGM TS Server

Login Form

Iaculis justo posuere metus faucibus hac ante senectus.